Zdrowe i przydatne suplementy diety

zdrowe suplementy diety

Suplementy diety są bardzo popularne na rynku. Znajdziemy je w każdej aptece lub w sklepach ze zdrową żywnością. Suplementy diety stosujemy w celu uzupełnienia ważnych składników, a szczególnie polecane są tym osobom, które prowadzą zdrowy tryb życia, zdrowo się odżywiają i trenują. Dlaczego akurat tym grupom polecane są suplementy? Dlatego, że stosowanie niektórych diety lub omijanie spożywania wybranych pokarmów może prowadzić do niedoborów pierwiastków, makro- i mikroelementów w naszym organizmie. To z kolei będzie miało niekorzystny wpływ na nasze zdrowie.

Mądry wybór to podstawa – zdrowe suplementy diety

Pomimo iż suplementy diety nie są substytutem dobrego jedzenia, to wiele z przeprowadzanych badań pokazuje, że przyjmowanie wybranych witamin, minerałów czy innych suplementów, może w znaczący sposób zwiększyć odporność naszego organizmu, a także pomóc zredukować stres, czy nawet zapobiec rozwojowi wielu chorób przewlekłych, a w tym takim jak: cukrzyca, choroby serca, choroby kości czy choroby oczu. Wiele badań wskazuje, że dobre jakościowo suplementy są w stanie zapobiec rozwojowi różnego rodzaju nowotworów. I choć na rynku znajdziemy wiele różnych suplementów diety, to tylko część z nich naprawdę warto przyjmować dla dobrego samopoczucia i zdrowia. Suplementy można przyjmować w postaci pojedynczych kapsułek lub jako multiwitaminy (mieszanki).

Zdrowe suplementy diety, które warto zażywać

Wśród najczęściej zalecanych suplementów diety, które mają zbawienny wpływ na nasze zdrowie, wymienia się różnego rodzaju suplementy zawierające kwasy omega-3. Suplementy omega-3 są szczególnie zalecane osobom powyżej 55 roku życia. Regularnie przyjmować je powinny osoby z chorobą niedokrwienną serca oraz te z komorowymi zaburzeniami rytmu serca. Choć kwasy omega-3 występują w niektórych olejach z ryb i roślin, to zazwyczaj większość z nas ma niedobory tego składnika. Kwasy omega-3 zaliczane są do tej grupy składników odżywczych, które powinniśmy dostarczać naszemu organizmowi codziennie (bez względu na to, czy znajduje się w naszej żywności czy jest przyjmowany z witamin i suplementów). Suplementy diety z omega-3 są niezbędne dla zdrowia naszego serca, w regulacji i normalizacji poziomu cholesterolu we krwi, trójglicerydów (to one przyczynią się do zapobiegania zakrzepicy i powstawania skrzepów krwi). Co więcej, doskonale wpływają na nasz mózg, a także wspomagają zdolność uczenia się i zapobiegają nadpobudliwości psychoruchowej (określanej mianem ADHD).

Zdrowe suplementy diety to także np. te, które zawierają cynk i witaminę D. Cynk to pierwiastek, który skutecznie pomaga w walce z przeziębieniem, ponieważ wykazuje on działanie hamujące na namnażanie się wirusów. Szczególnie ważne jest, aby zacząć go przyjmować w ciągu 24 godzin od wystąpienia pierwszych objawów (działa podobnie jak popularne leki przeciwwirusowe). Z kolei witamina D odgrywa bardzo kluczową rolę przy wchłanianiu wapnia. Niestety witaminy tej nie znajdziemy w jedzeniu, ponieważ nasz organizm sam ją wytwarza pod wpływem działania promieni słonecznych. Tak więc, kiedy brakuje słońca, nasz organizm nie jest w stanie wytworzyć odpowiedniej dawki witaminy D, a co za tym idzie, źle się czujemy, jesteśmy bardziej podatni na choroby, mamy zły humor, który w skrajnych przypadkach może przekształcić się nawet w depresję. Witamina jest tą, którą szczególnie warto suplementować, jednak ma ona swój czas przyjmowania: należy ją łykać od jesieni do kwietnia.

Kwas foliowy dla przyszłych mam

Kolejnym suplementem diety, który warto mieć pod ręką, jest kwas foliowy. Według WHO, kobiety, które spodziewają się dziecka, lub chcą zajść w ciążę, powinny codziennie przyjmowały około 400 mikrogramów kwasu foliowego. Co więcej, liczne badania wykazały bardzo duży związek pomiędzy suplementacją kwasu foliowego przed i w czasie ciąży z obniżoną liczbą wad cewy nerwowej. Wady cewy nerwowej zagrażają życiu dzieci. To suplement, którego przyjmowanie powinno być regularne zarówno w ciąży, jak i na długo przed jej planowaniem. Badania wskazują, że większość pań ma braki kwasu foliowego.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*